Forum JDM-Koszalin Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

KODY BLĘDÓW ECU

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JDM-Koszalin Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymo




Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:17, 22 Maj 2012    Temat postu: KODY BLĘDÓW ECU

Mówimy tu o komputerze który znajduje się w
CRXach drugiej generacji. Można go znaleźć pod
nogami pasażera. Wystarczy tylko podwinąć
chodniczek. Zobaczymy tam metalowe "pudełko" w
którym to właśnie znajduje się komputer sterujący.
Mniej więcej na środku znajduje się okienko, a
zaraz za okienkiem czerwona dioda. Ta dioda
pokazuje kod błędu (jeśli mrugnie 5 razy pod rząd,
to patrzymy według tabeli co to oznacza). Jeżeli w
pamięci znajduje się więcej niż jeden błąd,
pomiędzy każdym z pokazywanych błędów wystąpi
troszkę dłuższa przerwa. Zwykle fakt zaistnienia
problemu z komputerem zostaje pokazany na
desce rozdzielczej - zapala się żółta kontrolka.
Będzie się świecić do wyłączenia silnika, później
zostaje zapisany kod do pamięci, a komputer
przechodzi w tryb awaryjny - nie tyczy się
wszystkich błędów.
Reset komputera można przeprowadzić na dwa
sposoby:
Reset całkowity - wyłączyć zapłon i odłączyć
ujemny biegun akumulatora na dłuższą chwile (20
minut). Ta metoda powoduje całkowite
zresetowanie komputera. Po ponownym
podłączeniu, trzeba zostawić samochód włączony
na biegu jałowym przez jakieś 10 minut, a później
nim pojeździć z różnymi prędkościami, żeby
zaadoptował się do obecnego stanu silnika. Przy
okazji zresetujemy wszelkie nastawienia radia i
zegara Smile
Reset błędów - ze skrzynki bezpieczników
wyciągnąć na parę sekund (ponad 10)
bezpiecznika odpowiadającego światła awaryjne
(HAZARD). W tym przypadku skasujemy tylko błędy
w komputerze.
0
1
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
30
31
41
41
43
48
Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika
D16A9)
Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze
wlotowym, lub jego obwód
Czujnik położenia wału korbowego lub jego
obwód
Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze
wlotowym lub jego obwód
Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego
obwód
Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub
jego obwód
Czujnik GMP lub jego obwód
Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder
Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
Potencjometr CO lub jego obwód
Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego
obwód
Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu
jałowego lub jego obwód
Sygnał wyjściowy układu zasilania
Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
Ustawienie zapłonu
Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej
skrzyni biegów
Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS)
lub jego obwód
Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów
Sygnał "A" z automatycznej skrzyni biegów
Sygnał "B" z automatycznej skrzyni biegów
Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki
D16Z6, D16Z7, B16A2)
Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza
lub jego obwód (silnik D15Z1)
Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7,
B16Z2)
Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego
obwód (silnik D15Z1)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JDM-Koszalin Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin